Canadian life - Reisverslag uit Toronto, Canada van Vera Sooons - WaarBenJij.nu Canadian life - Reisverslag uit Toronto, Canada van Vera Sooons - WaarBenJij.nu

Canadian life

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Mei 2015 | Canada, Toronto

Hellotjes!

Ook vanuit Toronto maar eens een blog schrijven, aangezien ik al bijna een maand hier ben. Wat vliegt de tijd zeg!
Ik zal jullie even bij-typen met de hoogtepunten van mijn verblijf tot nu toe.

De dag dat ik aankwam hier in Canada, sneeuwde het een heel klein beetje. Ik dacht echt, shitsie, zoveel warme kleren heb ik niet bij mij. Gelukkig is het weer nu beter, maar het verandert heel erg snel. De ene dag 28 graden Celsius, de dag erna 15.. Lijkt wel Nederland.

Nou wat heb ik tot nu toe gedaan?
Ik ben naar Toronto Island geweest, een eiland waarvandaan je uitzicht hebt op de skyline van Toronto, heel erg gaaf om te zien! Verder ben ik een aantal keren downtown geweest. Heel erg veel wolkenkrabbers en alles écht alles is groot hier. Auto's, gebouwen, supermarkten, alles! Ofja alles, behalve de mensen, ik voel me hier af en toe echt een reus!
Verder ben ik naar een aantal winkelcentra geweest, ook dit weer mega groot. Daarnaast ben ik een aantal avonden in cafeetjes wat gaan drinken. De prijs voor een biertje hier is echt absurd. Dus helaas kan ik niet te vaak gaan. Verder ben ik nog naar High Park geweest. Een park hier in Toronto, mooi, en ook erg groot. Voor Canadezen is het heel wat wanneer de cherryblossom uitkomt. Dit werd mij verteld, maar ik had niet meteen door wat cherryblossom was, dus ofcourse ik wou het ook zien! Om vervolgens tot de conclusie te komen dat cherryblossom ook overal in Nederland te zien is, zelfs in onze achtertuin. Maarja was weer een gezellig dagje uit.
Daarnaast ben ik naar een baseball wedstrijd geweest. Heel erg leuk, het team van Toronto is Blue Jays. De dag dat ik ging kijken speelden zij tegen de New York Yankees, en ofcourse won Toronto. Heel gave sfeer, zeker iets wat ik nog een keer wil doen, misschien.
Verder ben ik nog naar een aantal kleinere parkjes geweest, heel knus. En ik heb over een begraafplaats gelopen. Heeeeeel erg groot ook, maar wel zeeeen indrukwekkend.

Ik heb nog meer gedaan, maar ben bang dat wanneer ik dat type dat niet overkomt. Dus qua gedane activiteiten hou ik het hier even bij :)!

En dan nu, MIJN STAGE. Ik loop stage bij iRISEmedia, een online marketing agency. Heel leuk bedrijf, iedereen is heel erg gezellig en behulpzaam. En wat iRISEmedia doet, de core business, vind ik heel erg interessant en sluit ook echt aan bij mijn opleiding. Ideaaal :)!

En dan mijn huis, ik woon in een niet al te goede wijk in Toronto. Maarja, ik heb wel alles dichtbij, qua busstop, supermarkt en fastfoodketens. Daarnaast is het zo dat de huisbaas 2 huizen naast elkaar heeft. Ieder huis heeft een keuken badkamer en alles. Ik woon in het huis met de huisbaas en een vriend van haar, en niet te vergeten haar twee keffende hondjes. In eerste instantie dacht ik echt wow, waar ben ik terecht gekomen met die hondjes en dergelijke. En ik was er ook nog voor gewaarschuwd door een andere stagiair at iRISEmedia. Maarja, ze had geen andere kamer meer vrij en ik had al een contract van drie maanden getekend.. Maar nu ben ik er volkomen aan gewend, die hondjes hoeven niet mijn kamer op en zolang ze niet al te veel blaffen vind ik het dikke prima. En het enige wat ik hoef te doen is een keer per week de badkamer poetsten!

Nou, ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn hak-op-de-tak gesprongen update.

Dikke kus,
Van Vera!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Toronto

Stage at iRISEmedia

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2015

Canadian life
Vera

Vanaf 6 februari tot 2 mei in Kaapstad! Hier ga ik stage lopen bij EC Cape Town!

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 3823

Voorgaande reizen:

23 April 2015 - 29 Juli 2015

Toronto

06 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Kaapstad!

Landen bezocht: